Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, leveringen en overige diensten die je met Lot Bouwes afsluit.

Wanneer jij als klant een product (of meerdere producten) van de webwinkel bestelt of gepersonaliseerde diensten aanvaart, gaan Lot en de klant een overeenkomst aan.


Copyright
Tekst- en beeldmateriaal van deze site mogen alleen gebruikt worden met uitdrukkelijke toestemming van Lot Bouwes, de eigenaar.
Bestellen & Betalen
Wanneer je een bestelling in de webwinkel plaatst en kiest voor ‘afrekenen’ of wanneer je akkoord geeft op een gepersonaliseerde dienst en hiervoor een factuur ontvangt, ga je akkoord met deze algemene voorwaarden. Je gaat dan een betaalverplichting aan met Lot en je bent dan verplicht om te betalen voor je aankoop. Bij deze webwinkel kun je betalen met IDEAL of via een directe bankoverschrijving.
Verzenden
Lot verzendt alleen binnen Nederland en België. Nadat Lot je bestelling heeft ontvangen, doet zij haar best om deze binnen vier werkdagen te verzenden. Het meerendeel van de producten van deze webwinkel wordt verzonden als brievenbus post of brievenbus pakket. De bestellingen die je bij Lot plaatst worden altijd verzonden via Post NL, Lot heeft geen invloed op de snelheid waarmee Post NL levert. Verzendkosten: Verzendkosten worden berekend in de check out van je winkelmand. De verzendkosten kunnen per bestelling verschillen, afhankelijk van het gewicht en formaat. Over het algemeen hanteert Lot de volgende verzendkosten: BRIEVENBUSPOST Nederland Europa 0 tot 100 gram € 3,95 € 3,95 100 tot 250 gram € 3,95 € 6,95 250 gram tot 2 kilo € 3,95 € 10,95 PAKKETPOST Nederland € 5,95 België € 8,95
Garantie en aansprakelijkheid
Lot doet haar best om goede en degelijke artikelen te leveren. Houd er rekening mee dat zij zo veel mogelijk met gerecyclede materialen werkt. De materialen van de producten kunnen daardoor iets afwijken van de foto’s die je op de website en/of social media ziet. Lot is niet aansprakelijk voor het verkleuren, slijten of andere gebreken die tijdens het gebruik van de artikelen op kunnen treden. Gebreken die ontstaan zijn door normale slijtage, gebreken die te wijten zijn aan de klant of kleurverschil van de producten vallen niet onder de garantie.
Bedenken, retourneren en ruilen
Wanneer je niet tevreden bent over je bestelling, dan kun je deze binnen 14 dagen ruilen / retourneren. Neem daarvoor contact op met Lot via het contactformulier op de website. De retourkosten zijn voor de rekening van de klant. Je ontvangt retourinstructies en een retourformulier van Lot via de mail. Wanneer je deze instructies opvolgt en het artikel dat je retour hebt verzonden in originele staat verkeert, dan krijg je het aankoopbedrag en de verzendkosten binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending, teruggestort op je rekening. Lot heeft altijd het recht om een retourzending te weigeren of een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden wanneer het artikel dat de klant terug stuurt, niet in originele staat blijkt te verkeren. Ook heeft Lot het recht om een retourzending te weigeren wanneer het artikel niet binnen 14 dagen na ontvangst is geretourneerd door de klant.
Uitsluiting van herroeping
Producten die speciaal gemaakt zijn op specificaties van de klant, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Lot doet haar uiterste best om bij gepersonaliseerde producten zo goed mogelijk aan je wensen te voldoen. Wanneer je daarvoor kiest is het mogelijk om een digitale proef te krijgen alvorens je akkoord gaat met je gepersonaliseerde gedicht. Na akkoord en betaling van deze proef is het niet mogelijk om deze producten te retourneren.
Annulering
Een (deel van je) bestelling kan geannuleerd worden na betaling en voordat verzending plaats vindt. Het aankoopbedrag wordt binnen vijf werkdagen teruggestort op je rekening. Voor het annuleren van een bestelling, rekent Lot administratiekosten en transactiekosten. Deze bedragen €2,95 per bestelling. Bij het terugstorten op je rekening worden deze kosten afgetrokken van het retourbedrag.
Klachten
Als je een klacht hebt over een gekocht artikel, kun je deze naar Lot mailen. Doe dit via het contact formulier. Beeldmateriaal is hierbij gewenst, dan kan Lot duidelijk met je mee kijken naar een passende oplossing. Lot probeert binnen zeven werkdagen contact met je op te nemen wat betreft je klacht.
Overmacht
Lot heeft geen enkele verplichting tegenover de klant indien zij gehinderd is door overmacht. Zij behoudt zich het recht om de overeenkomst te ontbinden. Lot zal hier in dat geval een email over sturen. Onder overmacht worden o.a. verstaan: transportstagnatie, bedrijfsstoringen en het niet tijdig leveren van leveranciers.
Privacy
Lot gebruikt klantgegevens alleen voor het verwerken van bestellingen. Persoonsgegevens van klanten worden nooit doorgegeven aan derden.